FOR THE PLASMA

USA 2014; R: Bingham Bryant, Kyle Molzan; D: Anabelle LeMieux, Rosalie Lowe; DCP, 94min, OV
Deutschland-Premiere

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In einem abgelegenen Haus in Maine analysieren zwei Freundinnen Bilder von diversen CCTV Kameras, die die umliegenden Wälder filmen. Aus diesen Aufnahmen lassen sich zukünftige Entwicklungen der globalen Finanzwirtschaft ablesen. Ausgehend von dieser kryptischen Prämisse entwickelt sich ein intimes lo-fi Abenteuer, das mit Science-Fiction- und Horrorkonventionen liebäugelt und sie gleichzeitig unterwandert. Idyllische Landschaftsbilder treffen auf die Bilderwelt der Überwachungsindustrie.

Quarter-lifer Helen summons her friend—if that’s the right word—Charlie to assist her with some mysterious research involving data provided by CCTV cameras in the woods of an arcadian small fishing village in Maine. “How long have you been doing this?” the newcomer asks the pro, who responds, “A week or a year—makes no difference.” The reply typifies the seductive strangeness and arbitrariness of the plot: Most of Helen and Charlie’s conversations are delivered with zero affect until a raging blowup between the two occurs late one night, never to be acknowledged afterward. FOR THE PLASMA is a modest project of big ideas: about solitude, collaboration, conspiracy, magical thinking.